HIERONTAPISTE MAJOR
OMAVALVONTASUUNNITELMA 2025
Sisällysluettelo
1 PALVELUNTUOTTAJAA JA TOIMINTAA KOSKEVAT TIEDOT
1.1 Palveluntuottaja
1.2 Liiketoimintasuunnitelma
1.3 Arvot ja toimintaperiaatteet
2. OMAVALVONNAN ORGANISOINTI JA JOHTAMINEN
3. HENKILÖSTÖ
4. TOIMITILAT, LAITTEET JA TARVIKKEET
5. ASIAKASTURVALLISUUS JA ASIAKASPALAUTE
1 PALVELUNTUOTTAJAA JA TOIMINTAA KOSKEVAT TIEDOT
1.1 Palveluntuottaja
Hierontapiste Major
Palveluntuottajan johtajan nimi:
Jonatan Olsen
Palveluntuottajan Y-tunnus:
3177393-8
Toimialue:
Oulun seutukunta
Yhteystiedot:
hierontapistemajor@gmail.com
Puhelinnumero: 044 930 1242
1.2 Liiketoimintasuunnitelma
Hierontapiste Major tuottaa kotiin toimitettavia hierontapalveluja. Varauksen tekijä voi tilata palveluita myös työpaikalle tai esimerkiksi vanhainkotiin/vammaispalvelutaloon. Palveluntuottajalla ei ole lainkaan kiinteää toimipistettä eikä siten myöskään käyntiosoitetta. Hierontapalvelu pitää sisällään sekä perinteistä että urheiluhierontaa asiakkaan toiveen ja tarpeen mukaan.
1.3 Arvot ja toimintaperiaatteet
Hierontapiste Majorin liiketoimintasuunnitelman perustana toimii aikaa ja kulttuuria kestävät kristilliset arvot, joita ovat uskollisuus, keskinäinen kunnioitus, vilpittömyys, sitoutuminen, hyväntahtoisuus ja kiitollisuus. Arvot ja isot linjaukset näkyvät tietysti käytännössäkin valintoina ja toiminnan muodossa. Ihmisarvon tunnustaminen, lämmin kohtaaminen ja aito kiinnostus kuvastaa kuinka sydän on oikealla paikalla. Ammatillisesta osaamisesta, jolla on myös oma paikkansa, huolehditaan pysymällä ajan tasalla alan asioista, kouluttautumalla ja tietenkin orientoitumalla jokaiseen hierontakäyntiin tapauskohtaisesti. Kun puhutaan hankintojen tekemisestä kestävistä arvoista käsin, harkittu on enemmän ja laadukas on parempi.
2 OMAVALVONNAN ORGANISOINTI JA JOHTAMINEN
Omavalvontaa toteutetaan jatkuvasti. Kriittinen, avoin ja kehittyvä ajattelu ovat omavalvonnan perusta. Yksityinen elinkeinonharjoittaja huolehtii jatkuvasti siitä, että keskeisiä toimintoja ja tietoja seurataan ja arvioidaan ja päivitetään tarpeen mukaan. Vastuuhenkilö huolehtii siitä, että osaaminen ja resurssit riittävät omavalvonnan ja vastuualueiden toteutumiseen.
3 HENKILÖSTÖ
Hierontapiste Majorissa työskentelee yrittäjä ja koulutettu hieroja Jonatan Olsen. Tehtäviin kuuluu kaikki yksityisen elinkeinonharjoittajan työtehtävät. Myös uuden oppiminen ja vanhan kertaaminen niin kuin kaikissa muissakin ammateissa kuuluu työn luonteeseen.
Se tapahtuu lukemalla, opiskelemalla, kirjoittamalla ja harjoittamalla alaa koskevia asioita. Koulutetun hierojan tutkinnon (2020) jälkeen ammattitaitoa on harjoitettu kouluttautumalla urheiluhierojaksi (2021) EAT erityisammattitutkinnon tapaan. Sen lisäksi ansioluettelossa on perinteinen jäsenkorjaus viikonloppukurssi (2021) jäsenkorjaaja Paavo Rankisen opetuksessa, peitinkalvojen ja toimintakyvyn edistäminen -tutkinnonosa (2022) sekä mobilisoivat pehmytkudostekniikat kurssikokonaisuus (2023) jäsenkorjaaja Leila Kattilakosken opetuksessa. Viimeisin terveydenhuoltoalan osaaminen on hankittu lähihoitajan ammattitutkinnon (5/2025) mukaisesti.
4 TOIMITILAT, LAITTEET JA TARVIKKEET
Hierontapiste Majorin palvelut tuotetaan varauksen tekijän ilmoittamassa osoitteessa, joka on yleensä koti tai työpaikka ja joskus palvelutalo. Matkahierontapöytää ja työskentelytilaa varten tarvitaan noin neljän neliömetrin alue. Kyseinen tila löytyy yleensä jo ennestään ja järjestyy siirtämällä viereisiä kalusteita. Jokapäiväisiin tarvikkeisiin kuuluu esimerkiksi kenties Suomen paras hierontatyöhön soveltuva ja tarvittaessa Kantaan yhdistettävä Ajas asiakashallinta ajanvaraus- ja henkilötietojärjestelmä. Sekä markkinoiden parhaimpiin kuuluva Jaccara PRO matkahierontapöytä, joka takaa turvallisen ja miellyttävän kokemuksen. Samoin tyynyliinat ja pyyhkeet ovat luonnonmukaisesti 100% pellavaa tai 50% ja 50% pellavaa ja puuvillaa. Hierontaöljynä on täysin hajusteeton ja ravinteikas MCT-kookosöljy.
5 ASIAKASTURVALLISUUS JA ASIAKASPALAUTE
Asiakasturvallisuudesta huolehditaan käyttämällä laitteita asianmukaisesti ja turvallisesti sekä noudattamalla hyvän aseptiikan sääntöjä. Tietoturvasta huolehditaan käyttämällä suojattua ja virallista asiakastietojärjestelmää sekä muita hyvän tietoturvan ohjeita ja sääntöjä.
Työssä noudatetaan hieronta työtä koskevia ohjeita ja sääntöjä milloin saa ja milloin ei saa hieroa. Asiakas- ja terveystiedot kerätään asiakastietolomakkeeseen, jonka pohjalta hieronta suunnitellaan, toteutetaan ja arvioidaan.
Mahdolliset asiakasturvallisuuteen liittyvät poikkeamat kirjataan ylös ja arvioidaan jotta toimintatapoja voidaan kehittää. Vaaratilanteissa toimitaan pelastussuunnitelman, rakennuksen poistumissuunnitelman ja yleisten ohjeiden mukaan ja soittamalla 112. Pelastussuunnitelmaan kuuluu, että ammatinharjoittajalla on aina voimassa oleva ensiapukoulutus ja ajantasainen ammattitaito toimia vaaratilanteissa.
10/4/2025